Karol Pocheć

Fot. Marta Ankiersztejn / Archiwum Artystyczne Teatru Narodowego


Od 2007 roku w zespole Teatru Narodowego. Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2007).

Współpracował z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.

Laureat I nagrody za role w przedstawieniach dyplomowych warszawskiej Akademii Teatralnej: Ojca i Szewca w Pułapce Różewicza w reżyserii Bożeny Suchockiej-Kozakiewicz oraz Dana Wikarego w przedstawieniu Usta pełne ptaków Churchill i Lana w reżyserii Pawła Szkotaka na 25. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (2007), a także nagrody w kategorii „najlepsza drugoplanowa rola męska”, za rolę Ojca w Pułapce na 4. Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych w Warszawie (2007).


Role w Teatrze Narodowym:

LAURENTY, SŁUŻĄCY TARTUFFE’A (od 28 października 2008), Tartuffe albo Szalbierz, Molière, reż. Jacques Lassalle, 2006
ROLE, Opowiadania dla dzieci, Isaac Bashevis Singer (prapremiera polska), reż. Piotr Cieplak, 2007
EUGENIUSZ KONSTANTYNOWICZ LWOW, Iwanow, Anton Czechow, reż. Jan Englert, 2008
CONRADE, Wiele hałasu o nic, William Shakespeare, reż. Maciej Prus, 2008
ARLEKIN, Umowa, czyli Łajdak ukarany (prapremiera polska), Pierre de Marivaux , reż. Jacques Lassalle, 2009
MICK, Dozorca, Harold Pinter, reż. Piotr Cieślak, 2010
JAKOW, Mewa, Anton Czechow, reż. Agnieszka Glińska, 2010
GULIANO SALVIATI, Lorenzaccio, Alfred de Musset, reż. Jacques Lassalle, 2011
ROLE, Sprawa, według Samuela Zborowskiego Juliusza Słowackiego, reż. Jerzy Jarocki, 2011
MĘŻCZYZNA, Kobieta z zapałkami (prapremiera polska), Klim, reż. Aleksandra Konieczna, 2012
CACHARD, Pożegnania, Stanisław Dygat, reż. Agnieszka Glińska, 2012
HENRYK NAWARSKI, Królowa Margot, Alexandre Dumas (ojciec), reż. Grzegorz Wiśniewski, 2012
ROLA, Milczenie o Hiobie, na podstawie Księgi Hioba, reż. Piotr Cieplak, 2013
ROLE, Lód, Władimir Sorokin, reż. Konstantin Bogomołow, 2014
ROLE, Królowa Śniegu, Hans Christian Andersen, reż. Piotr Cieplak, 2015
ROLE, PAN TADEUSZ – wszystkie słowa (inscenizowane czytanie), Adam Mickiewicz, reż. Piotr Cieplak (udział w czytaniu Księgi II Zamek, Księgi IV Dyplomatyka i łowy, Księgi VI Zaścianek, Księgi VII Rada, Księgi VIII Zajazd, Księgi IX Bitwa oraz Księgi XII Kochajmy się), 2015/2016
ROLE, Kordian, Juliusz Słowacki, reż. Jan Englert, 2015
MACIEJ KONEWKA, EKONOM, CYDZIK, DWERNICKI, PAN TADEUSZ – wszystkie słowa, inscenizacja dwunastu ksiąg Pana Tadeusza w sześć dni, Adam Mickiewicz, reż. Piotr Cieplak, 2025 maja 2016 
ROLE, Soplicowo – owocilpoS. Suplement (prapremiera), Piotr Cieplak, reż. Piotr Cieplak, 2016
OXENBY, Garderobiany, Ronald Harwood, reż. Adam Sajnuk, 2016
DRWAL/ORTOLAN, CHÓR ABECADŁA, CHÓR ZDROJOWY, AKTOR KAWIARNI ANTRAKT, Elementarz (prapremiera), Barbara Klicka, reż. Piotr Cieplak, 2017
TOMMY, IRONBOUND. Za torami, za mostem (prapremiera polska), Martyna Majok, reż. Grzegorz Chrapkiewicz, 2019
SURYN, Matka Joanna od Aniołów, Jarosław Iwaszkiewicz, reż. Wojciech Faruga, 2020
WASILIJ SOLONY, SZTABSKAPITAN, Trzy siostry, Anton Czechow, reż. Jan Englert, 2021
MORTIMER, BRATANEK AMIASA PAULETA, Maria Stuart, Friedrich Schiller, reż. Grzegorz Wiśniewski, 2022
KRZYSZTOF, STUDENT, JANUSZ, PIOTR, MĘŻCZYZNA, KOMPUTER, Dekalog, Krzysztof Kieślowski i Krzysztof Piesiewicz, reż. Wojciech Faruga, 2022
KSIĄŻĘ SZKOCJI, Król Lear, William Shakespeare, reż. Grzegorz Wiśniewski, 2024 

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.