Aktualności
Przekroczenie | premiera PIKNIKU POD WISZĄCĄ SKAŁĄ
30/05/2021
Konserwatywna pensja Pani Appleyard i siły świata nadprzyrodzonego – premiera Pikniku pod Wiszącą Skałą w reżyserii Leny Frankiewicz odbyła się 29 maja w Sali Bogusławskiego.
Jeg elsker dig – po duńsku kocham cię | prapremiera SKÓRY WĘŻA
28/05/2021
Artur Urbański przygotował sceniczną interpretację własnego dramatu. Prapremiera Skóry węża odbyła się 27 maja na scenie przy Wierzbowej.
Najpierw trzeba zasnąć. Rozmowa z Leną Frankiewicz
24/05/2021
„Trzy dziewczyny ściągają gorsety i wiedzione przez sen wchodzą do Skały – co to znaczy?” – zastanawia się Lena Frankiewicz, reżyserka Pikniku pod Wiszącą Skałą.
Wykluczona. Rozmowa z Arturem Urbańskim
17/05/2021
Reżyser mówi o pracy nad dramatem swojego autorstwa. Skóra węża to opowieść o słynnych twórcach – Brechcie, Swinarskim oraz o byłej kochance Brechta – Ruth Berlau.
SONATA JESIENNA. Motywy główne
11/10/2020
Sonata jesienna Ingmara Bergmana w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego; w roli Charlotty – Danuta Stenka. Premiera odbyła się 10 października na Scenie Studio.
Między objawieniem a opętaniem. Rozmowa z Wojciechem Farugą
24/08/2020
„Najważniejszym tematem jest próba zrozumienia doświadczenia mistycznego” – podkreśla Faruga. Reżyser inscenizuje Matkę Joannę od Aniołów Iwaszkiewicza.
Świętość i grzech – premiera MATKI JOANNY OD ANIOŁÓW Iwaszkiewicza
17/08/2020
Matka Joanna od Aniołów w reżyserii Wojciecha Farugi; w roli tytułowej – Małgorzata Kożuchowska. Premiera przedstawienia odbyła się 5 września na Scenie przy Wierzbowej.
„Czy można się odpamiętać?” | premiera JAK BYĆ KOCHANĄ
03/02/2019
Jak być kochaną – przejmująca historia kobiety zmagającej się z traumą wojennych przeżyć, miłością oraz własną pamięcią. Premiera przedstawienia odbyła się 2 lutego na Scenie przy Wierzbowej.
„…nie można się zakochiwać w przeddzień wojny”. Rozmowa z Leną Frankiewicz
25/01/2019
Reżyserka przygotowuje sceniczną wersję opowiadania Kazimierza Brandysa Jak być kochaną. Premiera na Scenie przy Wierzbowej 2 lutego.
Mordercza przyjemność. Rozmowa z Grzegorzem Małeckim o TCHNIENIU
06/08/2018
„Najbardziej pociąga mnie opowieść o człowieku – mówi reżyser. – Aktorzy będą musieli zająć widza sobą… i tylko sobą. Praca mordercza, ale strasznie przyjemna”.